Facebook

Monday, September 28, 2009

9 HADIAH UNTUK ORANG BERTAQWA


EDISI 2

Kehidupan orang-orang beriman dan bertaqwa sangat indah dan penuh keberuntungan. Di dunia lagi Allah SWT telah menjanjikan pelbagai hadiah dan keistimewaan bagi orang-orang bertaqwa; sebagaimana digambarkan-Nya di dalam Al-Quran :

1. Sentiasa mendapat petunjuk : “Mereka itulah ( orang-orang yang bertakwa ) yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka dan merekalah orang-orang yang beruntung”
( Al-Baqarah: 5 )
2. Diberi penyelesaian daripada masalah : “Dan sesisapa yang bertakwa kepada Allah nescaya akan diberi kepadanya jalan keluar”. ( At-Thalaq: 2 )
3. Dipermudah segala urusan : “Dan sesiapa yang bertakwa kepada Allah nescaya Allah akan memudahkan beginya swegala urusannya”. ( At-Thalaq : 4 )
4. Mendapat rezeki dari sumber yang tidak terduga : “ Dan memberinya ( orang bertakwa ) rezeki dari sumber yang tidak terduga” ( At-Thalaq : 3 )
5. Dikasihi Allah ( dengan itu akan dikasihi malaikat dan manusia ) : “ Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang bertakwa”. ( Ali Imran : 76 )
6. Mendapat keberkatan dari langit dan bumi: “Jika seluruh penduduk sesebuah negeri itu beriman dan bertakwa, nescaya Kami akan melimpahkan kepada mereka keberkatan dari langit dan bumi”. ( Al A`raf : 96 )
7. Mendapat keselamatan dan perlindungan dari Allah : “Dan Kami selamatkan orang-orang yang beriman dan mereka adalah orang-orang yang bertakwa”. ( Al Fussilat : 18 ) “….dan bertakwalah kepadaAllah dan ketahuilah Allah bersama ( menolong dan melindungi ) orang-orang yang bertakwa” . ( Al-Baqarah : 194 )
8. Mendapat kemenangan “Sesungguhnya orang-orang bertakwa mendapat kemenangan”. ( An Naba` : 120 )
9. Diberikan Furqan ( petunjuk untuk membezakan yang benar dan yang salah ) : “Jika kamu bertakwa kepada Allah nescaya Dia akan memberikan kepada kamu Furqan”.
( AlAnfal : 29 )

No comments: